VIII. Carol Line AZ Pneu AutoSlalom 2009
VIII. Carol Line AZ Pneu AutoSlalom 2009 September bol pre seriál AZ Pneu AutoSlalom v mnohom zlomový. Všetky zmeny sú späté s dátumom 15. 9. a miestom letisko Pieštany. Názov seriálu napovedá, že najväcšou novinkou je strategický partner AZ pneu. Nemenej dôležitou bola i premiéra avizovanej spolupráce seriálu so SAMŠom. Nou sa toto podujatie stalo súcastou MSR v autoslalome. Povzbudivé sú i tri nové rekordy - pocet štartujúcich až 110, 8 jazdiacich žien a rekord extra rýchlej a adrenalínovej trate. Pozrime si to všetko podrobnejšie. Nový názov seriálu AZ pneu AutoSlalom nie je len kozmetická zmena. Dobre známa znacka zameraná sortimentom na svet kolies so sídlom hlavne na www.az-pneu.sk má s podobnými partnerstvami viacrocné skúsenosti. V Cechách už niekolko sezón zastrešuje známy seriál najkrajších upravených áut AZ Pneu Tuning Cup. Tiež podporili viacero motoršportových podujatí. No je to po prvýkrát, co sa AZ Pneu rozhodol zastrešit motoršportový seriál. Dlhodobé partnerstvo AutoSlalom a AZ Pneu prinesie jazdcom i divákom viacero milých prekvapení. Nezvládnutelne sexi hostesky, ktoré na letisku priliehavým oblecením priamo na štarte drvili koncentráciu všetkým jazdcom – mužom, sú len sladký zaciatok. AS a AZ majú pre dalšie podujatia nové prekvapenia. AS tím len dúfa, že kvôli neodmyslitelným sexi hosteskám nezakážu manželky a frajerky pretekárom AutoSlalom úplne... :-) Avizovaná spolupráca medzi organizátormi seriálu AZ Pneu AutoSlalom a Slovenskou Asociáciou Motoršportu nadobudla reálne kontúry práve na ôsmom podujatí rozbehnutej sezóny. VIII. Carol Line AZ Pneu AutoSlalom bol 2 v 1. Jazdili sa klasické nelicencované preteky verejnosti a zároven preteky licencovaných jazdcov, ktoré svojimi pravidlami splnali všetky kritériá vyžadované SAMŠom. Na ich plnenie totiž priamo na mieste dohliadali dvaja delegovaní komisári – p. Sczeczinová, predsednícka rely komisie, zodpovedná za automobilové sútaže a p. Hôlka – technický komisár podujatia. Napriek tomu, že organizátorov i jazdcov pocas dna prekvapili viacerými „novotami“, ktoré mierne komplikovali a predlžili niektoré zaužívané postupy, výslednú spoluprácu hodnotia obe strany pozitívne. To dáva priestor na jednania o dlhodobejšej spolupráci už pre sezónu 2010. Licencovaný automobilový slalom by tak mohol konecne získat vážnost, pestrost, množstvo nových licencovaných jazdcov, viac než len nevyhnutných 6 pretekov v sezóne hlavne tak potrebnú medializáciu. Autoslalom by totiž mal byt farmou pre mladé talenty v motoršporte, ktoré sa so skúsenostami následne môžu ocitnút medzi špickou i v nárocnejších disciplínach ako sú PAV ci okruhy. Práve najmenšia financná nárocnost a nízka miera rizika nehôd z autoslalomu robia velmi vhodné podujatia pre hobby jazdcov, menej skúsených, ci zacínajúcich vodicov, dámy i další stupen po motokárach. Samotné preteky zacali približne s hodinovým meškaním, spôsobeným práve novými procedúrami vyžadovanými SAMŠom a tiež nedochvílnostou viacerých jazdcov. I ked to ráno viacerých znechutilo, s odstupom casu iste väcšina ocení možnost dat sa na podujatia poistit voci škodám spôsobeným tretím osobám. Zrušené navádzacie letiskové lampy v hodnote cca 250€ každá, ktoré zaplatí poistka SAMŠ, nie vinníci, sú toho skvelým príkladom. VIII. Carol Line AZ Pneu AutoSlalom 2009 s až 440 štartami pocas dna boli preteky nabité akciou. Nezriedka boli pre velký pocet štartujúcich a tiež už tradicný systém viac jázd 1+3 (teda tréning + tri ostré štarty) na trati i tri autá súcasne. Najdlhší, najrýchlejší a nepochybne najadrenalínovejší autoslalom na Slovensku dopadol nad ocakávania. Urcite i pre niektorých jazdcov, ktorí svojimi výkonmi prekvapili nie len ostatných, ale iste i seba samých. Pozornost si preto zaslúžia nie len hrdinské výkony vítazov jednotlivých kategórií, ale i výsledky jednotlivcov, ktorých skvelé umiestnenie možno pripísat jedine nadpriemerným vodicským schopnostiam. Vozidlá oboch totiž boli nevýhodou. V prípade Luboša Celína na BMW E46 330d, to boli jednak rozmery a pohotovostná hmotnost. No napriek tomu dokázal v skoncit nie len vo svojej triede S4 nad 2 000 ccm, ale i celkovo na až neuveritelnom III. mieste, hned za takými mašinami ako Lancer EVO. O nic menej heroický výkon podal i Miro Sliviak, ktorý s Opelom Corsa B s dvojventilovým motorom 1,4i nie len, že bezkonkurencne vyhral svoju kategóriu S1 do 1400 ccm, ale dokázal skoncit v absolútnom poradí na šokujúcom VII. Mieste. Skvelý rekord trate s casom 1:16,09 stanovil Matúš Lorincík s Lancerom EVO VIII. Viac o seriáli AZ Pneu AutoSlalom, fotogalérie, kompletné výsledky, filmy a všetkých registrovaných jazdcov nájdete na www.autoslalom.sk Vítazi VIII. CAROL LINE AZ Pneu AutoSlalom 2009 Pieštany – letisko (15. 9. 2009) Kategória S1 – 1 400 ccm I. miesto št. c. 014 Michal SLIVIAK Opel Corsa 2:41.65 II. miesto št. c. 729 Peter DANIEL Fiat 127 2:47.76 III. miesto. št. c. 015 Alex VEREŠ Suzuki Swift GTi 2:48.37 Kategória S2 – 1 600 ccm I. miesto št. c. 095 Martin PIKUS Honda CiviC 2:43.11 II. miesto št. c. 045 Dušan CHRENKO Suzuki Ignis S 2:43.34 III. miesto št. c. 050 Peter PONEC Peugeot 106 Gti 2:44.97 Kategória S3 – 2 000 ccm I. miesto št. c. 777 Tonda CERVENKA Peugeot 205 GTi 2:38.85 II. miesto št. c. 016 Vlado OKÁLI Renault Clio RS172 2:39.99 III. miesto št. c. 011 Miroslav TICHÝ Nissan Sunny GTi 2:40.79 Kategória S4 + 2 000 ccm I. miesto št. c. 091 Matúš LÖRINCÍK Lancer Evo VIII 2:37.67 II. miesto št. c. 098 Tomáš POLERECKÝ Lancer Evo IX 2:38.26 III. miesto št. c. 330 Luboš CELÍN BMW 330d E46 2:38.34 Magnat Dámska kategória - D I. miesto št. c. 155 Michaela DEBNÁROVÁ Seat Ibiza 2:53.75 II. miesto št. c. 013 Monika WEISOVÁ Honda Prelude 3:08.28 III. miesto št. c. 044 Jana ŠUCHOVÁ Suzuki Swift GTi 3:10.55 www.autoslalom.sk |