Dodge 426 Hemi Cuda Convertible od pána Norma
Dodge 426 Hemi Cuda Convertible od pána NormaÚpravcovia vozidiel občas vedia urobiť s autami naozajstné divy. Jedným z nich je aj Norm Kraus, prezývaný Mr Norm alebo „High Performance Car King“. Ide o majiteľa prestížnej garáže, v ktorej vznikajú tie najexkluzívnejšie prestavby vozidiel Dodge. A práve v tejto garáži vznikol najnovší počin pána Norma, Hemi Cuda Cabrio. Poďme sa spoločne pozrieť na tento skvost.Úprava Norma Krausa je takpovediac unikátna v jednej konkrétnej veci. Mr Norm urobil z novej Cudy kabriolet – prosté ako facka :-). Dobrá správa je, že z týchto kabrioletov vznikne limitovaná edícia. Ale poďme pekne pomaly. DizajnPri prvom pohľade na Cudu spredu, je očividná podoba s novým Dodge Challenger, najmä vďaka štvorici okrúhlych svetlometov. Preto dal Mr Norm novej Cude „feeling“ rokov sedemdesiatych a to mriežkou chladiča a výduchu kapoty „Cuda Shaker“ inšpirovanými Cudou z roku 1971. To isté platí o bočných blatníkových paneloch, ktoré obsahujú chrómové mriežky vychádzajúce taktiež z rokov sedemdesiatych. Neprehliadnuteľná je tiež lakovačka tohto monštra, ktorá predstavuje kombináciu kanárikovej žltej s čiernou, s doplnkom v podobe HEMI grafiky v zadnej časti auta. V šírení radosti rokov sedemdesiatych sa pokračovalo aj v zadnej časti auta, kde si svoje miesto našiel panel so svetlometmi pochádzajúci zo ´71 Cudy a dobová prítlačná lišta s efektným logom. Mohutný nárazník je navyše doplnený dvoma podlhovastými koncovkami z vozidla Hemi Challenger. Nová Cuda je krásne auto, o tom niet pochýb a detaily Norma Krausa z neho spravili ešte krajší drahokam. Aj interiér novej Cudy pána Norma bol pokrstený rukami jej stvoriteľa. Športové sedadlá sú potiahnuté čiernou kožou Katzkin, prešívanou žltými stehmi. Logo úpravcu sa nachádza na custom kobercoch a čelnej strane sedadiel. Špecifickým prvkom tejto úpravy je hlavica riadiacej páky, ktorá je unikátna pre vozidlá upravené Normom krausom – rukoväť pištole v prevedení karbón alebo drevo. Týmito krokmi dostala nová Cuda agresívnejší vzhľad a skutočný svalnatý základ. Technika Takto exkluzívna úprava nemohla minúť pohonné ústrojenstvo tejto žltočiernej nádhery. Objem motora bol zväčšený na sedem litrov, vďaka čomu tak dostal magický prívlastok 426 HEMI. Pribudli kované ojnice a piesty, kľukový hriadeľ a športová výfuková sústava. No najväčšou peckou pod kapotou je twin screw supercharger edície Kenne Bell s objemom 2,8 litra, ktorý v kombinácii s ostatnými high performance dielmi pumpuje enormných 725 konských síl! A to už je poriadna porcia sily. Vymenené boli aj súčasti podvozku, dozadu putovala náprava Dana 44 so špecifickým robustnejším diferenciálom používaným vo vozidle Viper SRT-10. Podvozok taktiež dostal nové výstuhy a silnejšie uloženia. Ohromný zvuk burácajúceho HEMI motora sprevádza výfuková sústava firmy TTI. Tlmiče, pružiny, zavesenia, uloženia tlmićov, dorazy a ostatné náležitosti pochádzajú od firmy AFCO. Aj obutie si zaslúži prívlastok exkluzívne. Disky pochádzajú z dielne pána Norma, konkrétne z edície Thrust a inšpirované sú obdobím, kedy prvé Hemu Cudy a Hemi Challengre brázdili americké cesty. Ide o 20 palcové chrómové disky s piatimi lúčmi obuté na pneumatikách Pirelli. www.tuning.sk Fotogaléria ( kliknite pre zväčšenie ) |