Ferrari 599 GTB Novitec Rosso Race 848 – nevinná biela smršť
Ferrari 599 GTB Novitec Rosso Race 848 – nevinná biela smršťAj keď sme si už zvykli na kadejaké upravené špeciály, vlajkové lode,
superšporty atď., no stále sa u mnohých vynára otázka, či má zmysel
upravovať už sériovo dokonalé vozy. Ten, kto si na to trúfne, musí mať
väčšie znalosti ako ten, kto to auto a všetky prvky okolo neho pôvodne
vyvinul. A vezmite jed na to, že takýchto, dovolíme si povedať
skutočných frajerov, veľa nie je. Takých ľudí, ktorý z vlajkovej lode
Ferrari vytvorí doslova zbraň, zahalenú v snehobielom závoji.
Predstavujeme vám 848 koňovú raketu Novitec Rosso Race 848
od firmy Novitec.
Nachvíľu sa zamyslite nad tým, aký model Ferrari by mal byť vlajkovou loďou tohto talianskeho výrobcu. Nie je to nič iné, ako Ferrari 599 GTB Fiorino s celohliníkovou karosériou. Toto dvojmiestne Gran Turismo je jedno z najšarmantnejších a najsexy vozidiel z produkcie Ferrari, ak vôbec nie „víťazom“. GTB Fiorino v sebe nesie všetko, čo talianske auto má mať – šarm, exotiku, pôvab, silu, ladnosť, ale trochu aj z nevinnosti. Jeho ladné krivky sa nedajú spliesť so žiadnym iným autom. Ferrari je proste Ferrari. Pýtate sa, čo takýto divý kôň nesie pod svojou kapotou? Ferrari 599 GTB Fiorino sa hýbe vďaka šesťlitrovej hliníkovej V12 s dvojicou kompresorov s produkciou enormných 620 konských síl (456 kW) a 608 Nm. Takýto výkon stačí na rozhýbanie tohto žrebca z 0 na 100km/h za 3,7s s maximálnou rýchlosťou 330 km/h. Nemecká firma Novitec je dvorným úpravcom talianskych vozidiel Alfa Romeo, Fiat, Lancia a Ferrari a vo svojom portfóliu má už množstvo dych berúcich projektov. Po prvom pokuse s týmto exkluzívnym Ferrari 599 GTB Fioriono nastal čas na jeho znovuzrodenie a tak je na svete ešte dokonalejší projekt s názvom Novitec Rosso Race 848. Pri úpravách takých kvalít sa prvotný pohľad venuje pod kapotu, v ktorej bije pre úpravcov nie dosť výkonný agregát. Ináč to nebolo ani v prípade tohto projektu so srdcom v podobe šesťlitrovej V12-ky s dvojicou kompresorov. Úpravcovia z firmy Novitec naordinovali nový tvar lopatiek a nastavili maximálny dovolený plniaci tlak „len“ 0,48 baru, takže rezerva tam určite niekde je. Upravené kompresory sú poháňané ozubenými remeňmi, pričom každý má svoj vlastný olejový okruh. K posilneným kompresorom úpravca pridal nový software riadiacej jednotky, dokonalejšie športové sanie a kompletný výfukový systém z nehrdzavejúcej ocele s dvoma pármi 90 mm koncoviek, ktorý sa dá jedným stlačením tlačítka v interiéru doslova utíšiť. Okrem toho má tento svalovec väčší kvapalinovo olejový chladič, dokonalejšie prívody vzduchu a výkonnejšie ventily elektronického vstrekovania. Výsledkom celého tohto performance snaženia je nárast výkonu o 228 koní a 234 Nm na výsledných 848 konských síl a 842 Nm! Stovku tak táto raketa doslova preletí za mizivých 3,4 sekundy a zastaví sa až na rýchlosti 345 km/h. Takýto radikálny nárast výkonu si žiadal posilnenie taktiež podvozkových komponentov. Auto je postavené na nastaviteľnom športovom podvozku, ktorý je regulovateľný z pohodlia interiéru a dovoľuje tak majiteľovi spustiť sa bližšie k zemi až o 40 mm. Tento hydraulický podvozok taktiež dovoľuje nadvihovanie podvozku v prípade prekážok na ceste ako napríklad spomaľovače, či obrubníky a po dosiahnutí 80 km/h sa automaticky vráti do pôvodnej polohy. Zastaviť takúto silu si žiada poriadne brzdové ústrojenstvo. Predná aj zadná náprava je brzdená komponentmi Brembo s kotúčmi s priemerom 405 mm a 6 piestikovými strmeňmi. O perfektnú trakciu a vzhľad sa starajú trojdielne ultraľahké disky Novitec Rosso NF3 v čiernej farbe s nízkoprofilovými pneumatikami Pirelli P Zero. Na prednej náprave sa točia kolesá s rozmerom 9Jx20 a pneumatikami 275/30 ZR 20 a vzadu 12,5Jx21 s pneu 355/25 ZR 21. Tak toto je už skutočne masívne obutie. K tmavým kolesám úpravca zvolil kontrastnú bielu matnú farbu karosérie s čiernou matnou strechou, stĺpikmi karosérie, stredovým polepom a tmavými zadnými svetlami. Táto dokonale krásna kombinácia farieb v sebe skrýva ultraľahké komponenty bodykitu, ktoré boli starostlivo skúšané vo veternom tuneli úpravcu. Osadený predný spojler pre dokonalejší prítlak, prahové nástavce a zadný spojler s difúzorom. Najlepšie na tom je, že dizajn týchto komponentov dokonale ladí s talianskym návrhom karosérie. Interiér je rovnako prešpikovaný ako exteriér vozidla. Na želanie zákazníka môže byť vnútrajšok potiahnutý kožou podľa vlastného výberu, doplnený hliníkovým pedálovým setom a karbónovými doplnkami. Novitec teda ponúka na výber dva varianty úpravy interiéru, Maxi luxusnú verziu a športovú verziu Spartan. V oboch prípadoch ale zákazník dostane špeciálnu plaketu, na ktorej bude vyryté poradové číslo zo série limitovaných len troch kusov tejto snehovej krásky. www.tuning.sk Fotogaléria ( kliknite pre
zväčšenie ) |