Lamborghini Gallardo Heffner Performance, zelená smršť s výkonom 1236 koní
Spoločnosť Heffner Performance predstavuje svetu ešte výkonnejšiu verziu Lamborghini Gallardo.
Komu by teda nestačil výkon sériového 5,2 litrového desaťvalca, sa môže
tešiť na viac než 1 200 konských síl! Práve takým výkonom sa totiž môže
popýšiť Gallardo po rozsiahlych úpravách vnútorností.
Americký úpravca Heffner Performance je známy svojou obľubou výkonných športových modelov. Terčom výkonnostných úprav tejto firmy sú obvykle poriadne nadupané autá a v ich portfóliu nájdeme napríklad aj Audi R8, Ford GT, či Dodge Viper. Každé z ich výtvorov spája jedna spoločná vlastnosť – poriadne stádo koní, ktoré je až ďaleko za hranicou využiteľnosti v bežnej premávke. Ale na okruhu, keď šofér poriadne šliapne na plynový pedál, sa rozpúta hotové peklo. Výnimkou v tomto prípade nie je ani Lamborghini Gallardo, ku ktorému ponúka táto spoločnosť hneď niekoľko rôznych stupňov výkonnostných úprav. A najnovšia vrcholná verzia sa môže pochváliť výkonom až 1 236 koní! Za týmto prudkým nárastom výkonu desaťvalca treba hľadať jeho rozsiahle úpravy. Po kompletnom vymontovaní motora z auta, sa zábava v dielni Heffner Performance mohla začať. Nasledovali týždne rozsiahlych úprav a dolaďovania, tak aby celkový výkon ohúril aj tých najostrieľanejších. V Heffner Performance mu dopriali silnejšiu dvojicu turbodúchadiel, nové vstreky, valce, piestne krúžky a v neposlednom rade výkonnú výfukovú sústavu. To všetko vyrobili presne na mieru pre tento model. Zoznam technických úprav je teda poriadne rozsiahly, tvorcovia tohto rozzúreného býka navyše pripravili tak, aby zvládol fungovať aj na benzín s nižším oktánovým číslom. Ak doň natankujete 91-ku spec, ktorá je v USA vyšším štandardom, tak počítajte s výkonom okolo 800 koní, s výkonom cez 1 200 koní môžete počítať až po natankovaní pretekárskeho 100 oktánového paliva. V prípade, že v palivovej sústave tohto nazúreného býka koluje palivo s vyšším oktánovým číslom, toto cestné zviera sa vám odvďačí úžasnými jazdnými parametrami. Z nich môžeme spomenúť napríklad akceleráciu z nuly na 96 km/h už za 2,8 sekundy. Na rýchlosť 320 km/h sa z pokoja dostane už za úžasných 18,1 sekundy! Podľa predstaviteľov firmy ide o finálnu úpravu a v budúcnosti sa už s ďalším dopingom pri tomto modeli nepočíta. Veď úprimne, komu by nestačilo 1 236 koní? Ale kto vie... tuning.sk |