Edo Competition postavil najrýchlejšie Porsche Panamera Turbo S
Ak túžite po športovo ladenom aute prémiovej značky, chcete tak trochu
vytŕčať z davu, ale zároveň sa nechcete vzdať solídneho jazdného
komfortu, určite by ste mali nad Porsche Panamera minimálne
popremýšľať. Aj bezmála tri roky po jej prvom predstavení na autosalóne v
Šanghaji, dokáže upútať pozornosť a vytočiť krk nielen zarytým
motoristickým fanúšikom. A keď teda vaša voľba napokon na tohto
stuttgartského „koňa“ padne, tak vedzte, že ešte silnejšie zážitky vám
poskytne tuningový paket od nemeckého špecialistu – firmy Edo Competition.
PORSCHE PANAMERA TURBO S Sympatické štvordverové Porsche Panamera zdanlivo už nepotrebuje nič ku svojej dokonalosti – výkonnostne určite postačí a na cestách pôsobí veľmi sebavedome. Vo verzii Turbo S, ktorá sa stala základom pre úpravy firmy Edo Competition, ponúka toto auto veľmi solídny výkon zodpovedajúci hodnote 550 koní a maximálny krútiaci moment 750 Nm. Túto vrcholovú verziu s preplňovaným osemvalcom predstavila automobilka len v marci minulého roku. Za tú dobu sa stala vcelku obľúbenou a to najmä vo svojej domovskej krajine. Z tej istej krajiny, teda z Nemecka, pochádza aj tuningová firma Edo Competition, ktorá je vďaka svojim, niekedy až drastickým výkonnostným úpravám vo svete tuningu už dobre známa. Firma z nemeckého Ahlenu si na tohto štvorkolesového krásavca s poriadne rozpumpovaným srdcom brúsila zuby vlastne už od jeho uvedenia. Výsledok však vidíme až dnes, no dnes rozhodne za to stojí, aj keď na zrátanie dizajnových úprav budú prsty jednej ruky viac než dosť. Prečo však tuningovať auto s výkonom 550 koní? Najlepšiu odpoveď na to poznajú snáď len tvorcovia tohto paketu. No úprimne, príliš sa tomu nečudujeme, veď v Edo Competition si pre svoje úpravy veľmi radi vyberajú poriadne nadupané autá, veď v ich portfóliu nenájdeme len mohutné a luxusné SUV, ale aj majstrovsky spracované výtvory so znakom Ferrari, či Lamborghini. EDO PANAMERA TURBO S – NAJRÝCHLEJŠIA PANAMERA Obvykle si ešte pred uvedením detailov o motore spomenieme úpravy zovňajšku. Tie sú však v tomto prípade takpovediac minimálne, veď čo už len viac potrebuje Porsche Panamera ku svojej kráse? Úpravca sa teda v tomto prípade plne stotožnil so zásadou, že menej je niekedy viac a tak sa všetky úpravy zovňajšku obmedzili len na osadenie veľmi vkusne vyzerajúcich 22-palcových diskov s karbónovým stredom a výrazným bielym okrajom korešpondujúcim s lakom karosérie. Uznávame, že viac jednoducho netreba. A čo je ešte lepšie, čas čo ušetrili na modifikácii vzhľadu, tvorcovia tejto úpravy plne investovali do úprav techniky a teda najmä motorového priestoru. Práve vďaka technickým úpravám sa táto Panamera môže popýšiť tým, že je najrýchlejšia svojho druhu. Aspoň to o nej autori tejto úpravy tvrdia. No ale teraz sa už pozrime na konkrétne čísla. EDO COMPETITION – VYŠŠÍ VÝKON O 150 KONÍ A ZRÝCHLENIE Z 0 NA 100 ZA 3,5 S Ako sme už spomínali vyššie pod kapotou kraľuje 4,8-litrový osemvalec s dvojitým preplňovaním a už pohľad na tento majestátne pôsobiaci agregát sľubuje veľmi silný zážitok. Pod pôsobivým karbónovým krytom motora prebehli úpravy, ktoré poriadne pridali na výkone. Väčšie turbodúchadlá, športový katalyzátor, filtre, upravená elektronická jednotka a napokon aj poriadne vyladená výfuková sústava sa postarali o poriadny nárast výkonu. Ak hovoríme poriadny nárast, tak máme na mysli posilu rovno 150 plnokrvníkov. Suma sumárum sa tak Porsche Panamera Turbo S od Edo Competition môže popýšiť celkovým výkonom 515 kW/700 koní a maximálnym krútiacim momentom 880 Nm. Ten sa na všetky štyri kolesá dostáva vďaka mierne upravenej sedemstupňovej automatickej prevodovke PDK. Výsledné parametre sú priam fenomenálne – zrýchlenie z nuly na 100 km/h zvládne táto Panamera už za 3,5 sekundy, čo je oproti továrnemu prevedeniu Turbo S zlepšenie o tri desatiny. Z pokoja to na 200 km/h rýchlosť vyženie už za 11,4 sekundy, čo už je zlepšenie o bezmála dve sekundy oproti štandardnej Panamere Turbo S. Pri aute s hmotnosťou niečo málo cez 1 900 kg ide o naozaj skvelé výsledky, a aby sme nezabudli, maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 340 km/h. Je to jednoducho raketa. tuning.sk |